Porslin

http://www.countrybymail.se/ hittade jag en servis som uppfyller alla mina krav på en servis. Det ska vara något som man inte tröttnar på som t.ex. en som är väldigt mönstrad osv. Så denna kommer jag att samla ihop till och den kommer jag önska mig i 23 års present så jag får lite hjälp på traven. Här kommer några bilder:
Koppar      Koppar      Tallrikar 
Tallrikar

Godset är glaserat i en ganska blank glasyr och är lätt patinerad med lite mörkare ränder runt kanterna. Varje tallrik är lite olika, en del har mer och andra mindre patinering. Servisen passar perfekt om du gillar en lantlig inredning.
Patinering för er som inte vet riktigt vad det betyder så är det att sakerna inte ser nya ut utan ser sådär lagom nötta och slitna ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0